De eerste week zit er op! Nog 19 te gaan ;)

16 september 2016 - Banff, Canada

Beste vrienden, familie en andere belangstellenden,

Hierbij de eerste update van ons! Wat genieten wij van al het moois dat we zien.

Dinsdag 6 september begon ons avontuur, helaas gelijk met 4 uur vertraging (maar wie weet valt hier nog iets mee te verdienen, dus Herman was niet helemaal unhappy). Uiteindelijk savonds om kwart over 8 lokale tijd aangekomen in New York en daar stonden Hillary en Dave (oud gastgezin uit Florida) ons op te wachten. De enige dag die we in New York hadden hebben we gespendeerd op de fiets. Het was prachtig weer! Savonds zijn we uit eten geweest samen met onze hostfamily (iets wat we de eerste week alleen maar gedaan hebben, vandaar ook de groei van de pens van Herman). De volgende dag zelfs voor ontbijt buiten de deur gegeten. Dit echter in een typisch New Yorks restaurantje waar alle pensionados van de stad zich hadden verzameld. Toen er aan Herman werd gevraagd wat hij van Obama vond en hij zei dat hij Obama en toffe peer vond was het hek van de dam. Klaarblijkelijk waren dit allemaal Trump aanhangers. Wat volgde was een prachtig gesprek over politiek wat toch wel de derde passie na American Football en Guns is voor de Amerikanen. Na het ontbijt vertrokken we richting JFK voor de vlucht naar Toronto.

In Toronto hebben we 5 nachten bij Henry, Yvette, Evan en Sarah geslapen.  Henry is een vriend van Herman waarmee hij samen in Florida voetbalde. Ze hebben ons onzettend veel laten zien. Vrijdag zijn we naar de Niagara Falls geweest en hebben we een tour achter de watervallen gedaan. Zaterdag zijn we naar downtown Toronto geweest en op zondag naar het attractiepark Canada's Wonderland. Wat jullie misschien nog niet weten is dat Herman een echte held op sokken is als het aankomt op achtbanen. Hij ging mee in de achtbaan en heeft de hele rit lopen vloeken en tieren. Ik vond het wel leuk en ben vervolgens in alle achtbanen geweest zonder hem maar met Sarah en Evan die 13 jaar oud zijn.

Woensdag was het alweer tijd voor de volgende bestemming, Calgary. Vanuit deze stad hebben we een auto gehuurd en zijn we op donderdag richting Banff gereden. Dit plaatsje ligt in Banff National Park en hier slapen we in een hostel op een kamer met 4 andere mensen. Vanochtend zijn we vroeg uit bed gegaan en hebben we een ontzettend mooie wandeling gedaan. De wandeling was ongeveer 5,5 km lopen en uiteindelijk kom je dan uit op zo'n 2200 meter hoogte. Wat een fantastisch uitzicht over het gebergte!

Vanavond zij we naar de Hot Springs geweest. Dit is een warm waterbron en het water komt rechtstreeks uit de grond. Morgen vertrekken we naar Lake Louise en zaterdag door naar Jasper. Vervolgens vertrekken we wederom naar de VS voor een bezoek aan het Yellowstone National Park. Op 29 septmber vliegen we naar Australië om daar op 1 oktober aan te komen. Tegen die tijd hopen we weer een aantal leuke foto's met jullie te kunnen delen.

We wensen jullie allemaal een fijn weekend en tot de volgende blog!