Tot ziens Nieuw Zeeland!

30 november 2016 - Auckland, Nieuw-Zeeland

Hallo allemaal!

Bedankt voor de leuke reacties op onze vorige blog! Leuk dat jullie ons volgen!

Op zondag 20 november hebben we de boot naar het Noorder eiland genomen. De tocht is prachtig en duurt ongeveer 3,5 uur.

Alvorens de overtocht hebben we op zaterdag een 5 uur durende wandeling gedaan in het Abel Tasman National Park. Dit was echt geweldig mooi. Na de wandeling speelde de hooikoorts Marije parten (fijn woord als je praten moet spellen tijdens Lingo trouwens, check de uitzending van 9 april 2014 maar eens dan wordt het direct duidelijk. Ongeveer rond de 12e minuut) en na een pizza en een milkshake zijn we gaan slapen

Tijdens deze overtocht (en ook tijdens de vele wandelingen in alle landen die we hebben bezocht) hebben we heerlijk met elkaar gepraat over het leven in het algemeen, het fijne wonen in Nederland  en de toekomst. Dit mooie gesprek begon echter met de volgende opmerking van Marije: Jemig wat een rot hooikoorts! Ik word er helemaal gek van. Wie gaat er dan ook bewust twee keer in een jaar het voorjaar opzoeken. U snapt dat we beide behoorlijk moesten lachen.

Daarna zeiden we beide tegelijk dat we wel even thuis wilden zijn. Gewoon in ons eigen huis en familie en vrienden om ons heen. Maar ja we hebben gelukkig nog twee maanden want eigenlijk is het ook enorm fijn om even niet thuis te zijn en uit de vaste routines te zijn.

Zo'n reis is wat dat betreft geweldig omdat wij beiden realiseren dat er mensen in NL zijn die om ons geven en dat wij samen het erg goed hebben. Ook is deze reis fijn om te relativeren dat wij beide ons werk erg leuk vinden maar dat het niet het belangrijkste in onze levens is. (Wel erg belangrijk want zonder werk konden we deze reis niet doen). Ook hebben we beide gewoon weer zin om aan de slag te gaan. Wat dat betreft denken wij beiden dat zo'n reis (duur en bestemming maken niet uit) ook voor anderen iets kan zijn om eens stil te kunnen staan bij de dingen die voor hen belangrijk zijn.

Na deze overdenking zijn we aangekomen in Wellington en hebben we onze weg op het Noorder eiland vervolgd.

We hebben eerst Wellington bezocht, daarna hebben we de 7,5 uur durende Tongariro crossing gedaan (Mount Doom uit de films Lord of the Rings). In totaal 19.4km, vervolgens via Lake Taupo (Hole in One challenge gedaan) weg vervolgd naar Rotura. Hier hebben we de Maori's bezocht waar we een traditionele dans (Haka) hebben gezien en eten hebben geproefd. Ook zijn in Rotorua geisers en modderpoelen zoals in Yellowstone. Dit was wederom geweldig om te zien en vooral te ruiken. Hierna hebben we Glowworms in Waitomo bezocht. Toen door naar Hot Water beach waar we op het strand een gat hebben gegraven bij laag tij en er vervolgens warm water vanuit de bron onder ons naar boven kwam. De dag erna hebben we het Coromandel national Park bezocht en daar de natuur aanschouwt. De laatste dag hebben Auckland bezocht. Dit was een speciale dag omdat we op deze dag 9 jaar samen zijn.  Om dat te vieren zijn we heerlijk uiteten geweest en zijn daarna naar de bioscoop geweest.

Al met al is Nieuw Zeeland echt een prachtig land en balen we er stiekem van dat we niet een week of twee langer hier hadden.

Nu vertrekken we naar het voor ons grote onbekende Azië en zijn we benieuwd wat ons daar te wachten staat.

Wij hebben dit jaar ook samen lootjes getrokken voor Sinterklaas. Ik had Marije en Marije had mij. Het grappige was dat we beide een hotel overnachting in het Marina Bay Sands erop hadden gezet. Dit hebben we dan ook aan onszelf gegeven en hier slapen we op vrijdag 2 december.

Wij wensen iedereen een fijne Sinterklaas en tot snel!

Marije en Herman

1. Harry:
    30 november 2016
    Gaaf om te lezen. Een hele ervaring zo'n wereldreis en veel om te zien. Veel plezier nog! Nog naar Taiwan? Grtz
  2. Gerben:
    30 november 2016
    HAHA, soms kunnen dingen heel eenvoudig zijn. leuk verhaal
  3. Naamgenoot:
    30 november 2016
    Wat open een eerlijk, bijzondere reis van 2 bijzondere Nederlanders, nog veel plezier. PEC kan ook wel wat bijzonders gebruiken, groet Herman.
  4. Marloes:
    Hoiii!
    Weer een leuk verhaal met samenvatting wat jullie allemaal beleefd hebben!
    Mooie foto's er weer bij, ben benieuwd naar de rest. Goede vlucht en veel plezier in Azië!
    Liefs
  5. Anita:
    30 november 2016
    Prachtige belevenissen en verhaal! Ben erg benieuwd hoe jullie Azië ervaren.
    Groetjes, Anita
  6. Willem:
    30 november 2016
    Leuk om te lezen en gaaf om jullie belevenissen zo te volgen!
    Stay healthy and enjoy
    Groet
    Willem
  7. Jan en Greetje:
    30 november 2016
    Lieve Marije en Herman, goed te zien en te horen dat het een geweldige reis aan het worden is zo en dat wij mee kunnen genieten met jullie verhalen en foto's. Geweldig die natuur en de mensen zo te ontmoeten. Natuurlijk ook heerlijk die zelfreflectie te lezen. Groeten papa
  8. Audrey hummel:
    30 november 2016
    Lieve Marije en Herman,we genieten mee van jullie reizen en verhalen.geniet van Azie"een goede vlught. Liefs van Opa and Audrey
  9. Sonja:
    Hoi marije en Herman,

Wat een geluk dat de goede sint
    Precies wist van jullie hint
    Een idee van jullie samen
    Een kado met jullie namen
    Een hotel met een schoon bed en een heerlijk bad
    Hopenlijk ook lekker eten en wat verfrissende nat ( sorry, rijmpiet is er niet)
    De volgende morgen thee in een grote beker
    Dit verdienen jullie, dat is zeker
    Geniet nog van de tijd welke komen gaat met zijn twee
    Ook in Azië is er een mooie zee
    Sint wacht op jullie volgend verhaal met smart
    Ik weet, de tijd gaat veel te hard
    Rijmpiet weet nu niets meer
    jullie collega's wachten op jullie veilige terugkeer.

Geniet er nog even van!
  10. Nicky:
    6 december 2016
    Mooi om te lezen!

@Marije: Leanne en ik dachten laatst nog "Wat zou Marije weer moeten wennen als ze weer in de xcore les staat". Maar misschien valt het reuze mee & vind je het weer top om terug te zijn & kan je terugblikken op een geweldige tijd.